آکسفام: اسرائیل مانع کمک‌رسانی به غزه می‌شود 

آکسفام اعلام کرد: اسرائیل مانع کمک‌رسانی به غزه می‌شود و خطر قحطی را افزایش می‌دهد.

سازمان بین المللی امدادرسانی آکسفام در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل «تقریباً دسترسی به غیرنظامیان گرفتار، قحطی زده و گرسنه» در غزه را برای آژانس‌های امدادی غیرممکن می‌کند و خطر قحطی را در منطقه محاصره‌شده افزایش می‌دهد.

به گفته این سازمان، گروه‌های امدادی برای جمع‌آوری کمک‌های ارسالی از طریق گذرگاه کریم ابوسالم، تنها گذرگاهی که همچنان باز است، به دلیل «تأخیر طولانی در تأیید اسرائیل» و شرایط «بسیار خطرناک» در سمت گذرگاه غزه، با مشکل مواجه هستند.

سالی ابی خلیل، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا آکسفام، گفت: «وقتی گرسنگی جان افراد بیشتری را می‌گیرد، هیچ کس نمی‌تواند تأثیر وحشتناک مانع تراشی عمدی، غیرقانونی و ظالمانه اسرائیل را انکار کند.

او افزود: «زمانی که قحطی اعلام شود، خیلی دیر خواهد بود».

پیشتر، سرعت انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه از گذرگاه‌هایی، چون رفح پایین بود و بندر موقتی که آمریکا برای تحول کمک‌ها از مسیر دریایی ایجاد کرده هم فایده‌ای نداشت، اما اکنون گذرگاه رفح هم بسته شده و حملات رژیم صهیونیستی به این شهر جنوبی نوار غزه تحویل کمک‌های انسانی را متوقف کرده است. به‌طورکلی، گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که از یک ماه قبل میزان کمک‌های بشردوستانه‌ای که به مردم غزه تحویل داده شده به یک‌سوم میزان قبلی رسیده است.

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: آکسفام ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار